torsdag 21 november 2013

En falsk mänskosyn..

Jag nämnde  tidigare att jag skulle berätta vad mänskligheten är, vad vår verklighet egentligen är..
Jag såg en film för några år sen, där mänskor kunde inneslutas i en kapsel, och sen var det som ett stort spel, mänskan som var innesluten i kapseln fick uppleva ett helt mänskoliv från ett litet barn, och sen få skapa sin egen framtid i en alternativ verklighet..
Tänk om precis allt vi gör, tänker och utvecklar hör till ett enda stort spel.. Att varje mänska är en liten bricka i en mer utvecklad och sofistikerad verklighet, tänk om vi finns till för att lösa någon annans problem? Vi är endast marionetter i giganternas kamp..

Haha, jag tror faktiskt att jag ska dra ner på glögg drickandet..
Vi fick besök ikväll till vår lägenhet av ett par bekanta som tittade förbi, så jag tänkte: men vafaan "första" (omgång 2) snön kom idag, och det är kallt så vi ska dricka rödvins glögg!
Så vi drack glögg, kaffe och hade en god pratstund ikväll!





Jag saknar julmusiken, och min mors försök att sjunga med.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar