onsdag 27 november 2013

Kor..

Hallåå, en bekant till mig nämnde kor till mig, varför bloggar du inte om kor? Så här kommer ett efterlängtat inlägg!
Som alla vet finns kor på landet och tuggar gräs! Och kor är bra i både flytande och fast form! (mjölk och biff..)
Lite allmän info om kon: En ko är egentligen en kviga som har kalvat och på så sätt kan ge mjölk. (jumieee!!)
Kon äter gräs, gräs och gräs, kanske lite foder/hö nu som då.. Är inte så insatt vad de egentligen äter >_>..
En sak som jag tycker är häftigt med kon är att den har fyra magar.. Tänk själv hur mycket skräpmat vi skulle kunna äta om vi hade fyra magar? KORVGÖRANS KEBAB MED FRANSKA HÄR KOMMER JAG! Men det som är mindre trevligt är idisslandet.. Tänk att spy upp maten som ni nyss har ätit och tugga den en gång till, mums.. Kalle fem år börjar känna sig lite hungrig, och han minns hur mammas köttbullar som han åt till middag var jätte goda så han vill äta dem en gång till..
Men visste ni att kon är helig inom hinduismen? Så kor som springer runt på vägarna i Indien får inte skadas, för de är helt enkelt heliga.. Tänk er att ni stressar och är på väg mot arbetet och sen sätter sig en ko mitt på vägen och visar inget intresse att flytta påsig, och man måste bara vänta tills hon flyttar sig..
Haha jag skulle bli frustrerad, och påtal om Indien, de flesta i Indien är vegetarianer.. Jag förstår inte hur de klarar av det! Tänk er en stor saftig ko sitter mitt på vägen och ni själva är vrålhungriga, skulle inte ni vilja äta upp kon?
Tänk själv att man skulle kunna äta upp sina bekymmer?  Så jävligt enkelt!

                                                               
                                                  Visst är det säkert att röra sig i trafiken? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar