fredag 27 december 2013

Anime!

Hallååå och godmorgon!

Nu hade jag tänkt tala om Anime! Det finns en viss tjej som är Japan galen och är stört älskad i Anime (ialla fall förut) och tyckte att jag kunde skriva lite om Anime!

Men vad är Anime då egentligen? Joo det är Japansk tecknad serie! Tecknade serier med stora huvuden, stora ögon och på nått konstigt sätt har alla tjejer stora bröst..
Och i varje serie finns det någon som är ett matvrak! Och öser in mat hela tiden!






Och vad jag har märkt (har faktiskt sett lite serier) är att många klär ut sig till karaktärerna! Och de blir som besatta!
Men jag är lite fel person att berätta om det för jag kan inga detaljer! >_>
Men det jag tycker är snyggt med anime är att det är väldigt välgjort! Snygga karaktärer och oftast väldigt roliga! (beror på serie changer)
Då ni hör anime så tror jag att ni tänker på flickor i i kort kort och skoluniform! Och det är sant! Det är mycket sånt, för om jag mins rätt så baserar det mycket på Japans kultur.. De har skoluniform i skolan, men jag tror de ritar karaktärer med STORA ögon bara för att kompensera sina egna små och sneda ögon! (egen teori!)







Så nu fick ni en liten bild bomb! Och jag kommer avsluta med lite serie tips som är bra!
Bleach - Sett hela serien! Diggar den!
Naruto - Sett lite, diggar den!
Dragonball Z - Alla på 9gag gillar det, så jag diggar!
Deathnote - Helt ok!
Alla romantiska serier flickvännen har tittar på!.. (ett hundratal..)

2 kommentarer: