måndag 27 januari 2014

Anonym kvinnas bidrag..

 Satt häromkvällen lugnt på facebook, kollade mailen, och tog de lugnt, och sen så ser jag att jag har fått mail! Wohoo! Det är alltid lika roligt att få "brev"!
Men det var ingen bild eller något sånt denna gång! Nu var det en vänlig själ som tyckte sig vilja dela med sig av egna erfarenheter hur man ska uppföra sig som en singel kvinna på krogen! Haha, jag har inte någon bra erfarenhet av hur singelkvinnor ska vara så jag uppskattar verkligen dina tips!
För ingen vill vara ensam!


Här är hennes tips:
1. Ha inga förväntningar angående att fånga en kille, då slipper du bli besviken och blir överraskad ifall det funkar.
2. Var fräsch. Duscha före utgång, se upp med andedräkten, och ifall du blir svettig så gå ut och vädra dig i en sekund.
3. Dansa inte som en slampa.
4.Ifall(!!!!) du får en kille på kroken, börja inte beté dig som en slampa. Var en aning kylig.
5. Skicka INTE vänförfrågan åt ev. killar ''dagen efter''.
6. Tänk inte ''jag vill ha dem'', tänk istället ''de ska vilja ha mig.''
7. Ifall du blir lämnad på dansgolvet, gråt ej. Sväng på saken och tänk att det var du som lämnade honom. Han kanske var en idiot.
8. Ge komplimanger. Inte bara åt killar, utan även åt dina vänner, bitches love compliments.
9. Ifall du ger komplimang, säg inte ''va snygg du är idag!'', detta kan tolkas som att personen är ful alla andra dagar. Säg istället ''du är EXTRA snygg idag!''
10. Njut av kvällen med dina vänner, ställ inte till med drama.

Här är mina åsikter om tipsen, en manlig syn på dessa tips!
1. Ha inga förväntningar, yes that is good!
2. En kvinna med dålig andedräkt.. Mhm, håller helt med! Borsta tänderna! ;)
3. Haha, har ingen aning hur man gör då.. Har ingen åsikt.. Men jag vet inte vilken kille som skulle klaga att ha en kvinna som "gnuggar" sig intensivt mot en? ;p
4.Var kylig? Whaaat? XD Women logic.. Makes no sence! Ge honom respons, men man får vara lite svår! ;)
5. Klart man ska skicka om man hade en bra kväll, man kan eventuellt se om killen addar en först!
6. Hmm.. Var självsäker - Jaaa, ha ett för stort ego = nej!
7. Håller med, eller försöker han bara vara svår? ;)  Eller gick han på wc? Ge inte upp, men gråt inte.. Det kommer fler fiskar att fånga!
8. Komplimanger är aldrig fel!
9. Detta gillar jag! Känner mig faktiskt fabulous idag!
10. Ingen tycker om drama! Drama fri helg är en bra helg!

Som ni såg så höll jag inte med i vissa "kategorier".. Det beror på att kvinnor och män tänker olika! Men nu fick vi ett bra perspektiv hur kvinnor och män tänker om olika saker!

P.s kom ihåg att när ni går ut ska ni känna er FABULOUS!!

8 kommentarer:

  1. tycker int om ordet slampa D: e lite smått kvinno förnedrande DDDDD: feminist rastas strikes again

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är direkt kopierat, det är hennes egna ord, och jaa, det är ett fult ord!

      Radera
  2. Åååh, ska man inte kunna skriva något humoristiskt utan att det ska bli tolkat på fel sätt?
    Detta är inte riktat som kritiserande eller förnedrande mot någon kvinna, jag skrev tipsen utgående från hur jag själv har känt mig. Dessa tips skrev jag som en påminnelse åt mig själv, helt gjorda på min egen bekostnad, humoristiska men ändå saker man ska se upp med. Om ni vill ha definition på vad jag anser vara slampigt så svarar jag gärna vid förfrågan :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart man ska kunna skriva nästan vad som helst, men man får vara lite försiktig vilka ord/uttryck man använder så få som möjligt tar illa upp!

      Radera
  3. Äckligt att 3 åv dömde tipsen gar ut på att karn ska jaga kvinnan ifråga, om man int får na typ åv respons relativt enkelt så gar iaf jag vidare mesama.. Om ni vill add nan på facebook så add döm, vill ni ha döm så go for it. Vara int kyliga om ni er intressera. Noter att ja int säger ni ska tack ja till sexuella erbjudanden/förfrågningar ifall ni int er grömt säker på er sak. Stor skillnad på intresserad och slampa (hoppas rastas förlåter mitt ordval). Enligt mig är brudar som tar initiativ attraktiva. Blir bara tillprackat åv att låssas vara mindre intresserad en man er o.s.v. Vara tydliga med va ni vill och påpek att ni vill lär känn personen bättre om så er fallet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, vi män uppfattar inte alltid "leken" utan vi går bara vidare.. Och vi gillar uppmärksamheten! ;)

      Radera
  4. Alla är vi olika, och tycker om/anser olika saker, vilket är superbra! Men poängen med denna ''han-ska-vilja-ha-mig''-attityd så har att göra ens eget självförtroende. Vissa singeltjejer kan bryta ihop vid minsta diss av en man (t.ex. en oaccepterad vänförfrågan), så då kanske det är bättre att inte begära vänskap ifall man vet att det finns en risk att bli dissad.
    Allt gott till er läsare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår lite hur du tänker, men det kan också slå tillbaka om ingen "nappar" på "leken", men jag är ingen expert! Och man ska göra det som fungerar för en själv!

      Radera