tisdag 25 februari 2014

Konstigt fenomen i Pedersöre trakten!

Idag ca kl. 11-12 sågs ett konstigt ljus sken på himmelen. I den lilla byn Purmo iakttog flera nyfikna själar fenomenet som hade uppenbarat sig på himmelen.
Förvirringen var ganska stor, man hade hört talas i folksagorna att en gång i tiden värmdes vårt samhälle upp en jätte stjärna som skänkte oss värme och fred på jorden..
Men de förvirrade själarna hade bara rykten att gå på så de började tro att jorden undergång var nära!
Berättelserna om ragnarök måste vara sant!


Haha, jag snackar förstås om solen!
Solen tittade fram idag, och jag kan inte ens minnas när jag såg den senast. Vi talade lite på jobbet och började fundera vad fan det är som lyser egentligen!
Men men, roligt att se att solen inte har glömt bort oss här i lilla Finland.. Titta gärna in lite oftare, du kan få en bulle.

2 kommentarer:

  1. du kan få en bulle! hahaha! du gjorde min kväll :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan få baka en bulle åt mig om du vill!

      Radera