måndag 24 mars 2014

Operations förberedelser..

Var idag på en sista undersökning innan min operation, jag nämnde tidigare att jag skulle få tand implantat.(de skruvar fast titan skruvar i käften på mig) Och idag mätte de allt som de kan mäta i mun, och ännu till gjorde en avgjutning av mina tänder så kirurgen kan se exakt hur det ser ut.
Och ännu till kommer de sätta in "proteser" på avgjutningen också så kirurgen vet exakta lutningen och allt i förväg. Jag tycker att de sköter allt på Vasa central sjukhus jävligt proffsigt! De vet exakt hur de ska göra, och det uppskattar jag som patient. Haha, och självklart hörde det till att jag skulle charma på tandsköterskorna.. Man kan inte förvänta sig något mindre av mig.. ;p

Och om det var några missförstånd vart jag var så var jag till A5, jag var självklart till gynekologen.. Eller så var jag till A7..
Likheten är ändå ganska stor, båda kikar ändå i hål..


Då jag ändå var i Vasa var jag till min gamla skola och hämtade hem mitt heta arbetskort samt intyg på att jag har haft väktarens maktmedelskurs!


Sen så avslutade jag dagen med att gå och äta lite mat med Benjamin, för jag skippade maten för att hinna i tid till läkaren, för jag var ändå halva dagen i jobb innan jag hamnade att dra iväg söderut till Vasa..

P.S DET ÄR FAN SVÅRARE ATT HITTA PARKERINGSPLATS VID VASA CENTRAL SJUKHUS ÄN VID ALKO OM DE SKULLE HA REA!

2 kommentarer:

  1. Vaför ska du få implantat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. För att tandläkaren drog bort två tänder och sa att jag ska ha tandimplantat istället..
      Har aldrig fått någon riktig förklaring, utan de har bara sagt att nu kommer vi göra såhär..
      Meen, jag klagar inte! Det kan också bero på att de tyckte att min käft behövde snyggas till, jag tror att jag ska fråga dem nästa gång jag ser dem varför de gör det..

      Radera