måndag 31 mars 2014

Tankar om öl

Jag lovade komma med olika orsaker varför öl är bra för dig, så här ska jag göra en lista!

1. Bästa sättet att dränka sina sorger, du kan glömma alla dina bekymmer genom att dricka öl, få en blackout, vakna upp följande morgon naken och fundera vad fan som hände förra natten.. Då har du ett annat bekymmer som hindrar dig från att tänka på det förra bekymret. Upprepa denna procedur för att nå evig lycka.

2. Öl ger mindre snygga personer en chans att visa vad de går för. T.ex. Då jag ser mig själv då jag är full funderar jag gud vilken snygging som är här.. Sen kommer jag fram till att jag måste försöka hitta verkliga vänner och inte bara mig själv.. Skämt åsido, alla är bra på sitt sätt.

3. Utmärkt sätt att lära känna nya personer, ölen får dig att närma dig andra personer. Endera har du ett givande samtal eller så får du använda knytnävarna.

4. Vi får inte glömma bastu ölen, inget går upp emot en öl i bastun!

5. Gör mat på grillen och sen sitta ned med en kall öl en sommar kväll med goda vänner och en kall öl är perfekt.

6. Öl är gott. Man behöver inte slösa värdefullt vatten!

7. Sist men inte minst, öl får en att göra saker som man inte annars skulle göra. Man får helt enkelt saker att berätta åt barnbarnen..


Kom gärna med flera förslag varför öl är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar