tisdag 25 mars 2014

Uni boobs..

Jaijamen ni hörde rätt! Uni boob, och då frågar ni vad fan är en uni boob?
Haha, fråga inte mig, måste nog slå upp det.. Men jag skulle tro att man inte kan se om det är en eller två boobies.. Endera pga bh eller att de har "växt ihop".. Men smart som jag är så slog jag upp ordet på nätet..


A uniboob is when you can't be able to differentiate between one breast and the other and it looks like you have one massive breast. For example wearing a singular strip of fabric meant to hold your breasts in together close to the body such as a sports bra or tank tops with the shelf bra. It can also be as a result of breast surgery especially with unqualified personnel. To avoid a uniboob simply wearing an under wire bra or bra with cups.

Men hur kom jag att tänka på detta "fenomen"? Haha, joo jag och min arbetskamrat hörde på Bandit rock (digital radio) och då började de tala om tränings kläder och då nämde de att största delen av sportkläderna för kvinnor gav dem "uni boob", men nu har de tagit fram en ny sport bh som ska förhindra detta..


Uniboob
Anti uni boob



















Och nu ställer jag frågan, vad spelar det för roll?? Alltså om man har kläder som squueeesar ihop "bollarna" är väl halva pointen? Är det inte därför push up bh:ar finns?
Och nu kommer högst troligen någon mode freak rätta till mig.. Men jag ser inte problemet!
Blev faktiskt helt fascinerad när jag fick höra om uni booben idag.. Jag blev ännu mer imponerad då jag fick höra vad damerna i Sverige ska ha påsig på gym.. Oh god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar