måndag 24 mars 2014

Varning!

I am Lady Erica Salvatore, i am suffering from cancer. I was married to a Welsh, Mr. David Salvatore who is dead. When my late husband was alive he deposited the sum of Ten Million pounds sterling I have decided to donate this fund to you.

  I do hope you would be able to utilize this money for the said purpose just as I'm going to instruct herein. I want you to utilize the funds by creating a charity foundation called 'FOUNDATION DE SALVATORE' to assist widows and help earthquake and less privileged victims worldwide.
Contact our family lawyer with this specified email address Barrister

Fernando Jorge (ESQ) Email: barrjorgefesq@msn.com , + 44 701 005 1390

Sister Erica Salvatore




Alltså, detta är andra gången som jag får ett av dessa spam mail i år.. Och jag förstår inte ens varför de skickar ut dessa mail? Vem är så fruktansvärt dum att de går på dessa mail??
Men jag var faktiskt dum nog att öppna mailen.. Och i värsta fall var själva mailet ett virus också.. Så jag fick köra en virus scan för att vara säker.. Så jag varnar er, öppna inte vilka mail som helst och tro inte på allt du läser!

4 kommentarer:

  1. Hahah, bara 2 gånger det här året? Oj då ska du vara glad, jag får nästan dagligen såna email. De går genast till spam gruppen och så raderar jag dem utan att öppna... Otroligt onödiga mejl men tyvärr finns det ju de som tror på det som står i dem.
    Nån gång hände det att jag trodde jag fick ett jobb erbjudande men det lät lite misstänksamt så jag sket i det bara :) Be careful!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahh, det är vanligt, men nu talar vi om ett mail som slapp till inkorgen.. Haha vem vet hur många sånahär meddelanden gömmer sig i skräp posten..

      Radera
  2. Min Mamma fick nyligen ett sms om att hon vunnit 2 000 000 € på ett free lottery! Vilket var en stor bluff som skulle ha gått ut på att betala en liten summa pengar för att kunna få stor vinsten! Det gäller att vara på sin vakt så att de kriminella skurkligorna inte lurar en! Som tur är meddelandena ofta för otroliga för att vara sanna så man blir inte så lätt lurad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, men det är förjävligt att vanliga hederliga mänskor blir utsatta!

      Radera