tisdag 29 april 2014

Operationen

Idag var jag som sagt på operation, gick helt bra, men trodde att jag skulle dö..
Men i alla fall läkarna gav mig först värk medicin, och lite andra roliga piller. Sen så hade jag faktiskt förberett mig själv med öronproppar så jag inte skulle behöva höra borrarna..
Men i alla fall så låg jag där i stolen och njöt ända tills kirurgen sa gapa, så då gapade jag.. Han skulle nämligen bedöva mig, så han sa att det kan knipa lite.. "lite" är minsann fel ord, men i alla fall då han hade satt två sprutor + lite piller tyckte han att jag var redo.. Så då täckte de in hela ansiktet med en duk, bara öppning för munnen..
Det första jag känner är en känsla som att någon skruvar in något i min käke, sen bar helvetet lös!
Smärtan som uppstod var outhärdlig, smärtan från att de gjorde hål i min käke/skruvade in en skruv var för hemsk..
Jag grät aldrig, hade fullt upp med att försöka låta bli att slå till läkarna så jag höll krampaktigt fast i mitt bälte med båda händerna, men tårarna rann av ren smärta.. Läkaren märkte faktiskt att jag hade lite ont så han undrade om jag kanske ville ha en till spruta? Jag gurglade fram ett JA, och jag fick till sist min spruta! Efter den sprutan kände jag inte så mycket mer, och jag började känna mig som normal, förutom att halva ansiktet var bort domnat..

Så nu pryder två stycken titan skruvar mitt vackra face.
Tyvärr fick jag ingen bra bild, men det är den enda som finns för tillfället.

5 kommentarer:

  1. Vaför fick du tandimplantat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. nå tandläkare börja me tandreglering påme tå ja va 15, å nu fråga di om jag sko vila ha na tändre, så va ja smart nog att tack ja :)

      Radera
    2. vejt int riktigt vaför ja får döm, di ba fråga om ja vila ha :p

      Radera
  2. Hede låter nästan som he to sjukt.. tå ja va minder så va ja o operer nageltrång på ejna foten, o läkarn stack saxen under nageln innan bedövningen hadd hunnit verka ;____;

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj det låter faktiskt hemskt! Lider med dig, och ja, det gjorde jävligt ont..

      Radera