måndag 28 april 2014

Ordspråk av en förlorad förälder

Tjenare, tänkte jag skulle fortsätta med min lista av ordspråk som en förälder skulle ha kunnat ge dig, men på något sätt du inte fick. Så nu vill jag kompensera för deras frånvaro!

Mitt första tips ikväll är:
Se alltid den person du talar med i ögonen, det inger respekt och förtroende.

Mitt andra tips är:
Borsta alltid tänderna före du sätter på dig en slips.
(Jobbigt om du smutsar ner dig om du är välklädd)

Mitt tredje och sista tips är:
För varje lön du får, ska du alltid sätta undan en del av den på ett sparkonto. För då du minst anar det kommer du behöva extra pengar t.ex. vid en olycka, barn eller renovering.. Satsa på att ha sex månaders lön undangömt, de kan komma till hands.


2 kommentarer:

  1. Jag fick ett bra råd av min mamma för en tid sedan: svara inte på mejl som rör arbete innan du vet vad du ska svara. Om det inte är bråttom kan man bra vänta en dag eller två innan man svarar. Mycket i ens huvud kan ändras över en natt. En arbetsgivare ska heller inte få för sig att man är nån easy target. Beror förstås på vad det gäller, där måste man ju utgå från sig själv också förstås.

    Kan väl tillämpas på all slags kommunikation för den delen. Det skadar aldrig att ta ett steg tillbaka och fundera innan man öppnar käften. Nåt jag önskar att jag hade lärt mig tidigare...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där var en fruktansvärt bra råd! Tack ska du ha! Kommer troligen sätta upp din kommentar i ett inlägg!

      Radera