söndag 20 april 2014

Tänk en extra gång


Har märkt att person er i min omgivning är ibland väldigt blinda för verkligheten, och dit räknas troligen jag med..
Men det är bra att ifrågasätta allt, jag ifrågasätter precis allt jag inte borde ifrågasätta medan jag går blint på saker som jag borde ifrågasätta.. Lite spegelvänt!
Nu i dagens samhälle så ifrågasätter vi homo äktenskap, religion, global uppvärmning och bland annat att ta in flyktingar för det "förstör" landets kultur, och det blir kaos då två olika  kulturer krockar får vi problem.
Ett annat hett samtals ämne ska marijuana legaliseras? Vad ska vi göra nu när världen hotas av ett tredje världskrig?
Alltså, varför ska man göra det invecklat? Homo äktenskap? Vad personer i sängkammaren gör bryr jag mig inte om, legalisering av somliga droger? Idiotiskt, om man måste inta preparat för att kunna njuta av livet, är inte något fel då?
Men men, vad vet jag? Men jag tycker att flera problem kan man lösa med sunt bondförnuft, ibland är inte saker problem innan man gör det till ett problem.

Så kära vänner, ni ska vara kritiska, men ibland ska ni bara använda ert förnuft.. För det lönar sig inte att göra det värre..

Så om jag säger att eutanasi är okej, vad säger ni?


6 kommentarer:

  1. blogga om vad man ska göra när man har tråkigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, jag ska ta mig en ordentlig funderare!

      Radera
  2. ang. dödshjälp, som du själv sa så tänk till en extra gång. Du är knappast för aktiv och mot personens egen vilja. Men i Finland finns redan passiv dödshjälp, den är jag också för. Men måste förklara vad man menar. Frågan som behöver ställas(tycker iaf jag): När är dödshjälp ok och i vilken form ska detta förekomma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja exakt, och om personen har en mental störning, eller en annan skada och vill ha dödshjälp, ska man göra som personen säger, eller försöka hjälpa på andra sätt? Helt enkelt gå emot personens vilja.. Jadu många frågor

      Radera
  3. Jag säger också OK till eutanasi, men det är lätt att säga då man själv inte står inför beslutet eller har en släkting som ligger i koma...

    Vad är "sunt bondförnuft" enligt dig? Man kan också fråga sig vad det är för andra. Vem är "man" som gör saker till problem undrar jag också? Vad som inte är problem för en kan vara kakka för en annan.

    Till den där andra anonyma: gå ut och plocka skräp i en park!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, beslutet kan komma till vem som helst, och hur länge vill man dra ut på smärtan? Då tänker jag på de anhöriga som ska vänta och se om han vaknar.. De kan ta dagar, veckor i värsta fall år.. Och man vet inte om han är samma person då han vaknar, men det är endast en synvinkel.. Finns många fler!

      Sunt bondförnuft är att man klarar av vardagliga ting, om det är ett litet bekymmer är det inte hela världen. Om man stöter på ett problem så kan man på något sätt tänka ut en logisk lösning, men ibland går det bara inte..

      Radera