måndag 30 juni 2014

Att bli vuxen


Om man ser på bilden ovan så vet ni hur jag känner inför att bli gammal..
Hittills vad jag har fått ut av att bli gammal är att betala räkningar, ta ansvar, göra maten själv.. Stiga upp klockan fem så man har en timme till sex.. ( fattar ni ord vitsen?)

Och nu har man jobbat hårt, men snart får studierna fart och då får jag känna mig lite ungdomlig ännu..
Men jag är lite avis på alla barn och unga som har inga bekymmer alls, det värsta som kan hända är att de måste städa sitt rum..

Men egentligen har jag det ganska bra, får göra som jag själv vill, måste göra lite uppoffringar men det klarar jag av.. Farsan tipsade om att jag ska göra precis allt jag vill göra så länge jag inte har några barn, för efter jag har ett par tio stycken ( eller två ) så har jag inga extra pengar.. Så jag ska försöka leva så länge jag kan.

Och då började jag tänka på bästa sättet att skydda sig själv och kom fram till detta..

                                  

                                            Vad anser ni är det bästa med att vara ung/vuxen?
                              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar