måndag 25 augusti 2014

Första skoldagen..

Idag var det första skoldagen, och vad kan man säga? SJUUUKT BRA!
Tutorerna tog hand om oss, precis som om vi var deras egna barn! Men om man backar lite så vaknade jag av att min kära rumskamrat jorde sig redo, och jag hörde någon sarkastisk kommentar typ i den stilen med: jahaa, du har int mena stiga upp ida? Då han hörde att jag stängde av båda alarmen.. Jaa-aa de var lite tungt att stiga upp men jag kom mig på fötterna!
Inte nog med det så skickade en klasskompis (han jag träffade på pubben i lördags) lite senare, om jag hittar till skolan? För vi andra håller på att gå in i festsalen.. Jaadå! Vi är på väg!
Kan poängtera att jag inte ens var sist! Ganska duktigt av mig!


Och då kom rektorns tal.. Det är som alla andra välkomst tal, helt okej men man har glömt precis allt vad han har sagt för man vill bara se sin klass och lära känna den!
Efter talet så samlades vi och gick igenom olika saker, åt mat (faan va lill matsal!).
Sen efter mat lärde vi känna varandra lite bättre genom att berätta om oss själv oçh genom olika lekar.
De berättade också hur man anmäler sig till olika kurser och hur de olika "plattformarna" fungerar. Sen efter kl.3 gick vi på rundvandring både på skolområdet och sen dessutom var olika skol relaterade saker är. T.ex denhär pubben vi var till och hade afterwork öl på.



 Helt trevligt nog! Lärde känna de andra mycket bättre!
Kan faktiskt säga att de är väldigt trevliga och jag trivs! Lätt att säga första dagen, men
Jag tror nog att det kommer hålla i sig! Hoppas jag i alla fall!
Ska nu i alla fall hämta min heliga dator! Och sen vara lite lat. I och för sig har jag inte gjort något ännu, men de e tungt att gå i skolan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar