fredag 29 augusti 2014

Gulis Beach party utan beach!

Hallåå!

Var som sagt på gulis beach party igår, men pga dåligt väder var vi inomhus istället..
Vi talade en massa skit, spelade bland annat flip the cup som gick ut på att man delade in sig i två lag, och sen hällde man en halv öl i ett glas.
Sen så ställde man sig i två led vid ett bord och man tog två tomma glas (plast, och en mugg för varje lag) och lag sen så halva bottnen var över bordskanten, och så skulle man flippa muggen så den landade med öppningen neråt. Och då den stod upp och ner skulle man svepa ölen som man hade hällt upp i den andra muggen.
Och när man hade druckit upp fick nästa person börja flippa muggen..
Ganska simpelt och roligt!
Jag kan meddela att mitt lag vann väldigt ofta! ;)

Och jaa-aa, förlorarna måste svepa ölen som är kvar i sina muggar, så i slutändan så dricker man ändå lika mycket.. Men det är jävligt kul!




Så efter vi spelade gick man runt och talade med alla andra som var där, efteråt hade de danstävling, men den skippade jag!

Jag vet inte varför, men det blev också att jag talade politik med några en bra stund.. Men det var intressant, att se hur folk tänker här i södern!



Men men, idag kommer jag bara vara slö! Har varit program precis hela tiden så nu idag och ihelg ska jag ta det lilla lugna!

Det är planen i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Vet du vad vännen, jag tror inte att alla i södra Finland tänker likadant - det är nästan som att säga att Afrika är ett land ;)
    Men det var intressant att tala politik med er! Vi hade inte alltid samma åsikt men det är nästan det bästa; då lär man sig alltid något nytt. Om inte annat så blir man ju ännu mera övertygad om vad man tycker själv.
    Najs att vi lyckades fixa ett lyckat "beachparty-utan-beach" :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är alltid roligt att ha en intressant konversation!
      Och jag ser fram emot fler fester som ni ordnar! :D

      Radera