tisdag 26 augusti 2014

Om att få klappa en hipster

Hello,

Eftersom Deas har fullt upp med disken i sitt nya hushåll tar hans vän Jennifer över bloggen för en stund.
Vi gjorde ett litet, som Deas uttryckte det, "äventyr" till Alepa och inhandlade kex och diskmedel (som jag såklart bar, och D som påstår att österbottningar är så hjälpsamma...)

Jag och B har förberett Deas inför den här flytten med att ge en ordlista med "stadislangi" så att han inte tappar bort sig helt. Tappat bort sig kommer han ändå göra närsomhelst, eftersom hans lokalsinne är lika med noll (Can't blame him, mitt är lika hemskt)

Och såklart tog jag med en en välkommen-till-stan (inte-som-stan-som-i-jeppis) och inflyttningspresent som han blev mäkta imponerad över. Kan ju alltid avslöja att jag adderade några kuvert med adresslappar till min adress... Jag måste ju få några livstecken. 


Deas: Jag frågade mina tutorer om jag får klappa en hipster. Men ingen ville hjälpa mig.
Jennifer: Jasså?

Deas: Ojnej, nu börjar jag tala högsvenska!!! Näääääääijjjj!!! Det är för att jag umgås med dig och andra hesabor!!!!!

*
Jennifer: Btw, jag kommer ner i september igen!

Deas: Wohooooo, jag har en kompis!!!!!

*

Jennifer: Satte du på té?

Deas: *härmar* PÅÅÅÅÅÅÅÅ TEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar