måndag 25 augusti 2014

Överlevnads handbok, dag 1

Voi hoho..
Nu tänkt jag att jag sko tala om domhe satans spårvagna.. I teorin äre väldigt simpelt! Men i praktiken äre no liti värr..
Jaja, de e int så farligt, jag har bara tagit fel spårvagn då jag hamnade att byta.. Eller jag tog inte fel, glömde bara att stiga av.
Men men lite bilder som förklarar:


På denna mystiska skylt står det först vilken spårvagn som kommer, i dethär fallet är det spårvagn nummer 7b som var min spårvagn.
Och sexan som står längst till höger visar antalet minuter, alltså i dethär fallet 6 minuter. Ganska simpelt, meen man får se efter så man ser rätt, för det visar olika spårvagnar, så man ska se till att man kollar på rätt spårvagn!


Då jag först såg denna jävla lista så fattade jag noll.. Men då upplyste en vänlig själ hur den fungerar. Så nu kommer jag berätta åt er!
Detta papper visar tidtabell för spårvagn mellan måndag - fredag.
Längst till vänster ser ni timmarna, men sen kommer det en massa olika staplar t.ex. 08/7A.. Då börjar man kanske fundera vad fan detta är.. Men det är simpelt, såhär uttalar man det: minuter över / spårvagnens nummer.
Så om jag tittar på 13...08/7A så betyder det 13:08 kommer spårvagn 7A. Så det var inte så svårt då någon har förklarat det åt en.


Men men, den där jävla biljetten?
Om du bara ska åka spårvagn en kort stund (biljetten håller en timme) är enklast och dyraste sättet att köpa en biljett via mobilen och då kommer en kod till mobilen, som sen konduktören kollar om det behövs.

Alltså, jag tror det räcker för idag.. Helt slut.. Har varit på spårvagns äventyr ikväll och mycket mer..
Men men ni ska ha det så bra!

P.s fråga om ni har frågor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar