onsdag 27 augusti 2014

Överlevnadshandbok, dag 3

Hallåå!

Alltså jag har hört att det hör till att man sitter på café här i Helsingfors, så nu har jag och Jennifer suttit på café en bra stund nu på eftermiddagen och talat, och talat mycket. Riktigt kul att tala dialekt och man vet att motparten förstår allt vad man säger! De andra säger att de förstår man jag är tveksam, så det har varit roligt att diskutera med nån som har samma begrepps apparat. 


Alltså har jag lärt mig något annat än att spendera pengar? Nej, inte idag i alla fall, men det är lite kultur krock har jag märkt, här i "södern" så hör det mera till att man ska ut på café och dricka kaffe, men hemma i pampas går man hem till olika personer istället.
Jag tycker om att sitta på café, man kan se på folk, och man kommer till en helt ny atmosfär. Men så har pampas kaffe också sin charm, där kan man ostört tala om vad man vill.
Så båda har sina fördelar!

Men ni ska sätta på radion (x3m) 08:10 imorgon, råkade visst tala lite väl mycket när x3m hälsade på oss i Purmo, så jag kan rekommendera att om ni är lite nyfiken kan ni sätta på radion.

Men nu ska jag på gulis bowling! Så önska mig lycka till!

4 kommentarer:

  1. ser att du stött på en till Österby bo hahah :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå hon är söderifrån men studerar i jakobstad ^^ men vi har känd varan en bra stund ^^

      Radera
    2. Jag är inte från Österby men ursprungligen nog från Ekenäs Centrum :)

      Radera
    3. Haha, bra med rättelse!

      Radera