torsdag 28 augusti 2014

Överlevnadshandbok, dag 4

Hallåå!

Alltså, vad jag har förstått så hör det till att man dejtar här i södra Finland, och det är helt nytt för mig.
Och i somras berätta jag på x3m festen i Purmo åt Ted och Nicke att jag flyttar till Helsingfors och att jag är singel.
Och det ledde till att Ted har tagit mig under hans skyddande vingar och lovat att fixa ihop en dejt med mig.
Men saken e den att när de fråga hur jag brukar vara på en dejt, och sen fick veta att jag inte hade varit på någon dejt så blev de chockade och konstaterade att innan de vågar släppa mig på en dejt så måste jag genomgå en TEST DEJT..

Haha, ja det är sant, jag ska på en dejt med en av dem i studion.. Men för att ni ska få veta vem kan ni lyssna på på samtalet kan ni lyssna här:

http://ohjelmaopas.yle.fi/1-2355619 <-


Så nu får ni säga tips på vad man kan göra!

6 kommentarer:

  1. Människor tycker om att prata om sig själva. Kom ihåg det, fråga henne mycket.

    //Tutor Benjamin den vise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, det där var ett bra tips!

      Radera
  2. Om ni far och äta så snälla ät munnen fast och smacka inte :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det ska jag ha i minnet! ;p

      Radera
  3. Dra ut e ti na skog på picnic vettja! :D (Om i finns na skogar i Hesa)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, fö na dg san såg jag ett träd! Så om jag fortsätter leta så går de nog!

      Radera