måndag 29 september 2014

Den mystiska påsen

Har nu under dagenslopp läst och framför allt packat ner allting som jag behöver i Helsingfors. Det bästa med att komma hem är att föräldrarna är oroliga att jag inte äter tillräckligt! Så jag har nu en kappsäck full av mat! Har allt från kaffe, kex, ris till en mystisk påse!
Påsen har min far "donerat", och de som känner honom så tycker han om att plocka bär och ha ihjäl saker. Men saken e den att idag frågade han om jag vill ha lite bär/sylt med mig till Helsingfors så självklart säger jag JA! Så då fylde han en prismapåse full med blåbär, jorgubbar och lite annat smått och gott (t.ex. lingon..). Och jag fick det i olika formater. Allt från drickbart till ätbart! Med andra ord hemmajord saft, olika sylter och framför allt vanliga bär så jag kan göra va fan jag vill med dem!


Så med andra ord kommer jag unna mig själv med lite delikatesser domhär inkommande dagarna! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar