tisdag 30 september 2014

Full fjong hela dan!

Kan lugnt säga att jag har varit en doulian jäävel idag! Först och främst skolan, efteråt fixade man klistermärket till studiekortet. Och under eftermiddagens äventyr hade jag sällskap av en av killarna på klassen, han skulle på samma ärende och han skulle dessutom och klippa sig! Och jag har försökt klippa mig här i Helsingfors i typ två veckors tid men tamefan har inte lyckats med det.. Så jag tänkte att tamefan jag hänger på! Så jag klippte mig på samma gång för det var en drop in salong och jag ville pröva klippa mig på finska. Har tidigare klippt mig i Sverige och det gick helt utan problem. Jag har även klippt mig i Polen och där kunde frisören ändast "machine" på engelska. Och jag svarade yes och sedan pekade jag på en affisch och det blev hur bra som helst! Så hur svårt kan det vara att klippa sig på finska?

Jag borde informera er om att jag kan inte ett enda ord finska ungefär men det blev helt bra nog. Jag satte mig ner och hon började prata något fruktansvärt och undrade hur jag ville ha det. Då sa jag bara: Lyhyt (pekade på sidorna) sen sade jag pitkä och pekade mitt på huvudet och visade ungefär hur långt jag ville ha det. Sen så tittade jag mig runt för att se hur dom andra blev klippta så pekade jag på han som satt brevid mig och sa dessutom: Halun sama tukka och pekade på en ung herreman bredvid mig. Sen så ursäktade jag mig för min dåliga finska för mitt modersmål (äidin kieli) är svenska och hon skrattade och försökte sen få mig nöjd. Det blev nog helt okej! Sätter kanske upp en bild nån gång men nu orkar jag inte. Det roliga var att Emil (han som jag yrade runt med) att hans frisör sände vinkar att hon trodde att vi var ett par så då fick han fram sådär smidigt i farten att vi skulle möta hans flickvän senare. Roligt med missförstånd! Sen efteråt så tog man kaffe och försökte lösa livets alla problem. Ända vi lyckades med var att hitta fler problem.
Men nu ska ni få höra något fantastiskt... JAG VAR OCH MOTIONERADE! Haha herregud vad längesen jag gjorde nåt liknande, jag var och spelade korgboll med andra från skolan. Helt kul och det märktes att det var inte en dag för tidigt att jag rörde på mig! ;) Men sen kände jag mig så nyttig att jag gick vidare för att äta paj. Mycket viktigt att jag inte får för mycket motion, måste äta lite paj för att motverka risken att jag får kondis.

Sabina fyllde nämligen år idag och då hade hon bjudit in lite folk/mänskor för att fira henne, så här får ni se lite bilder på verkliga mänskor så ni vet att mina vänner är på riktigt:



Helt gott med paj, vi fick till och med vaniljsås! GÖTT! Sen hade vi levande ljus och mörkt. Riktigt mysigt. Sabina visade olika videor från gymnasietiden, haha herregud det var tider det!

Så nu sitter jag här i min datorstol och är jävligt slut... Har gjort så jävla mycket idag så förtjänar lite egen tid.. Men det har varit riktigt lyckad dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar