onsdag 29 oktober 2014

Tvättstuge terrorister

Att respektera tider..

Alltså idag har jag tvättdag, om ett par timmar åker jag hem till Österbotten och jag har en hel del att göra, och dit hör det att jag tvättar en ranson kläder. Vi talar inte om lite kläder, vi talar om ett helt berg! Men då jag kom till tvättstugan så var båda maskinerna fulla.. Och jag måste poängtera att jag kom 20 minuter sent också (har 1h tvätt tid) bara för att garantera att just detta inte ska behöva hända..
Men vad ska man göra vänta tills de kommer ner och fixar det själva? Eller slänga allt på golvet? 
Varför inte en kompromiss?
Haha, nej jag har inte slängt ut deras tvätt på golvet, utan jag fyllde två korgar (en för varje maskin) och ställde dom åt sidan och hoppas nu av hela mitt hjärta att de får dåligt samvete och är jävligt glada att jag inte snodde deras bebis kläder!


Som sagt behövde jag båda maskinerna, en för mörk tvätt och en för ljus.. Herregud jag har till och med lärt mig att sortera!


Men om det är bebis kläder nästa gång jag kommer dit så kommer jag ta deras kläder och trycka ner dem i deras brev inkast..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar