fredag 28 november 2014

Hjärna istället för hjärta?


Vad säger du om jag säger att du ska följa dit hjärna istället för dit hjärta?
Är jag då väldigt känslokall? Jag ser det som ren logik egentligen, om man hela tiden följer hjärtat så tänker man inte efter vad man egentligen bör göra. Men om man följer hjärnan så är det inte så mycket som kan gå fel. Förstås finns det situationer då man bara vill gå på magkänsla, man vet inte hur det slutar men det känns bra.
Vad tycker ni? Jag är helt tudelad.. Egentligen kan man inte utesluta det ena, utan man måste ta båda för att få det att fungera. Men om ni måste välja vad skulle ni ta? Jag skulle vilja tänka och planera och se till att allt kommer gå vägen, meen jag är för lat. Och det är mycket roligare att gå på känsla.

2 kommentarer:

  1. Hjärnan har ofta det bästa resultatet, man blir ofta besviken eller ledsen när man följer hjärtat, för det är inte alltid det klokaste beslutet. Fast sen finns det beslut man tar med hjärtat som blir super bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt, och sen tror jag livet blir fort ganska tråkigt om man följer bara hjärnan.. :)

      Radera