söndag 14 december 2014

Andreas blir Helsingfors Lucia

 Om ni trodde att jag hade glömt bort Lucia helt och hållet har ni helt FEL!
Haha, ojoj det har skett så mycket på sista tiden jag har helt och hållet glömt bort att berätta allt vad jag har gett mig in på, och vad jag har lovat att ställa upp i.
Men hur som helst för en vecka sen typ, sa de från Vasa nation att jag har blivit NOMINERAD till Lucia kandidat, och de undrade om jag ställer upp? Jag tänkte varför int? Jag har äntå varit oaktiv i Vasa Nation, så risken att jag blir vald är minimal, o knappast böver jag sjung sjölv.
Så igår kväll fick jag träffa de andra två kandidaterna, båda har varit aktiv från förr i Vasa Nation och alla visste i princip vem de var så jag tänkt att dehär kommer ga finemang!

Vi fick som uppdrag att fotografera varandra så de kunde sätta upp bilder på oss, så att de övriga gästerna kunde rösta på oss. Vi blejv sjuukt grann i alla fall!


 Bussigari karar får man sök efter!
Men hur gick valet? Alltså jag gick runt o försöka tala me folk, och folk kände igen mig från endera Netti eller så sadi bara: MORJENS PURMO ANDREAS! Det var lite oroande att folk visste vem jag var, för jag trodde att jag skulle vara helt nytt kött men tydligen inte. Nej men skämt åsido, bara kul då folk känner igen en!
Senare träffade jag några halft bekanta och hon sa att det ser jäävligt bra ut för mig! Jag bara WHAAT? Hon sa att hon hade hört att folk har haft en tendens att rösta på mig, pga jag har inte en jävla aning (minnes lucka).
Sen började sitzen, man märkte ganska bra att man satt med bönder. Jag tyckte att jag är en ganska "bra drickare" om det finns något sådant, men hur som helst hann jag inte alls med, mina bordsgrannar ropade SNAPS! ÖÖL! Stup i kvarten och där satt jag och kände mig ganska orutinerad. (kanske en bra grej?)
Men efter lite sånger, förrätt så kom Patricia och vinkade till mig och de andra kandidaterna att vi ska stiga upp och gå och byta om, och sen dessutom få veta vem som har vunnit Lucia valet.. Gissa vad?

JAG VANN!! HELT OTROLIGT!!

Jag blev ganska chockad, samt väldigt glad! Det är inte alla som får vara "Helsingfors`s Lucia" (eller en av dem).
Men det var lite stressigt så vi fick börja byta om och göra oss klara, fanns ingen tid för sminkning, men det överlever vi! Tror jag åtminstone.

Backstage pictures:


Lucia sjölv
Mina vackra tärnor
Känd me som gladast 12 åringen på jorden tå jag fick vara Lucia!
Och grannari tomtenissa får man no allt sök efter!
Då vi fick på oss våra "klänningar" var det dags att gå in mot salen, självklart hade vi luntlappar av Staffan var en stalledräng och Santa Lucia, men tyvärr hade vi lite olika verser så ibland gick det lite fel! Men fan vad publiken hade faan så roligt i alla fall!
Men det är första gången jag är med om att Lucian blir insjungd igen, och det var en helt annan femma..
Men här kommer en bild från framträdandet!


Vad mer kan jag säga? Jag förgyllde kvällen med min vackra röst och publiken avnjöt den med god ro! I och för sig hade de inget val, de hade inte tillåtelse att lämna salen.

P.S denna text kan vara ganska uppfuckad, är smått krapulantisk!

2 kommentarer:

  1. Hahah! Men då får man ju gratulera! Finare Lucia får man söka efter :)

    SvaraRadera