lördag 27 december 2014

Dan före doppare dan..

Halluuh! jag fortsätter med att blicka tillbaka på mina svinerier, och berättar för er vad vi riktigt har hållit på med. Man kan säga att jag har ändå kommit relativt långt, nu ska jag nämligen plåga er med en massa bilder från då vi gjorde mat och drack gott dagen före julafton sådär vänner emellan!
Tycker att det är viktigt att umgås med dem som man bryr sig om då man hinner, för det kan vara för sent imorgon, vem fan vet om de vinner 10 miljoner och flyr landet? Så det gäller att inte ta några risker.. Mitt i allt tar de med en om man är snäll.

Men här börjar bildbomben så ni kan lika bra hämta popcorn för det lär ta en stund!
Jag och Victor såg till att vi inte skulle törsta ihjäl under kvällen.. Krävs en del dricka om man är tre till fyra personer som ska både äta och dricka..
Kill Buljo
Klassisk julmusik
Lite chill och skitprat
Som förfest såg vi en film, kill Buljo (parodi på kill bill) och så hörde vi på "klassiska" julsånger! ;) Råkade visst somna under filmen men jag var så jävla trött.. Men jag taggade till något fruktansvärt under julsångerna i alla fall! ;p
Första gången jag somnade under kvällen.. En öl och man var helt utslagen.. Dock hade jag stigit upp halv sex och varit 8h i jobb.. Och klockan var ändå sju på kvällen så det var helt enkelt dags att ta natte..
Efter min tupplur på 45 minuter var jag ganska hyper och pigg, jag såg klart filmen, vi började spela lite musik för att tagga till, tamefan, vi taggade minsann till! Jag och toffe slappade till varandra med köttet och det började gå riktigt hett till!
Och har er mor någongång sagt att man inte ska leka med maten?



I alla fall var det någon som gjorde sitt jobb..


Kött stektes...



Spexing på g.. Sedan en jäävligt god konjak sås till köttet.. Fan så gott!


Så måltiden bestod av: Batat, gris inner filee och konjak sås! Om mina vegetariska vänner i huvudstaden funderar var grönsakerna finns kan jag berätta att batat är en rotfrukt och det var vår sallad! (Batat liknar potatis)
Och ni som undrar hur många gris som gick åt när vi tillredde måltiden kan jag berätta minst 20! Hungriga jävlar med stor stekpanna!

Buffee bordet! Glöggen värmdes upp!

Passligt till att maten blev klar dök Simone upp, lite trött efter jobb men hon blev ganska belåten efter hon fick lite mat i sig!



Jag lyckades få en bra bild på de tre andra, men ta en liten närmare titt på Christofers ansikte..
Efter att ha försökt få en bra bild på oss kom jag fram till att det är lika bra att ladda upp en som visar oss från vår bästa sida..

Ganska stiliga?
Förutom god mat svarvade Victor ihop en god efterrätt som smakade himmelskt!
Ugnsäpple med kanel-socker med grädde! Simpelt och gott!


Efteråt städade vi undan och satt oss ner och talade en massa skit, drack glögg, vin och hade det mysigt!


En lugn och fin kväll med goda vänner och ännu bättre mat! haha, skämt åsido, vi hade väldigt roligt och man fick umgås och komma i form inför den stora dagen som även kallas JULAFTON!

4 kommentarer:

  1. Åh jag älskar bildbomber :D Verkar ha varit en rolig kväll! Hoppas att du hade en kul jul också!

    SvaraRadera
  2. hödu... he va mikroäpplen ;D

    SvaraRadera