onsdag 17 december 2014

Farväl älskling

Farväl min älskade, vi hade en bra tid tillsammans, men nu är det dags för oss att ta en paus. Vi har gått igenom mycket tillsammans, vi har varit stridande, vi har älskat varandra, jag har skämt bort dig med alla sorters saker för att du ska vara nöjd. Även du har försökt göra mig nöjd, lite väl högljudd ibland, men ingen annan än grannarna och bekanta klagar då de är i närheten.. Men det brydde vi oss inte om! ;) Under senaste tiden har jag märkt att du inte presterar lika bra som förut, kanske du började känna dig bättre begagnad? Man kan lugnt säga att vi har gjort mycket tillsammans, förutom att gömma dig på rummet har jag haft med dig på resor.. Jag kommer aldrig att glömma vår Belgien resa! Råkade visst tvåla in dig lite i misstag.. Men inget som doktorn kunde fixa! 

Men nu har jag bestämt att det är dags att gå skilda vägar, när jag märkte att jag måste ibland dubbel klicka din (dator) mus för att du ska reagera, fastän jag trycker av dig så kommer du på tillbaka, vet inte riktigt vad jag ska göra för att du ska förstå?

Då jag kommer tillbaka till Helsingfors kommer jag ha en annan med mig, du ska inte tro att jag inte har känslor kvar för dig ännu, men ibland måste man bara göra det rätta. Så tyvärr kära dator, eller rättare sagt Deas-flippofjång maskin som du egentligen heter, vi kommer högst troligen ses igen, men det kommer inte att bli som förut, lite trög startat ibland, men jag kommer hälsa på, om inte annat kommer jag slita dig itu och ta med mig en liten del av dig med mig in i framtiden.


Svårt att ta farväl.. 

6 kommentarer:

  1. Vad fint skrivet! Blev ju nästan rörd ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart! En del av mig ska gå bort.. ;)

      Radera
  2. Haha, jag blev redan rädd att något värre hade hänt.
    Sorgligt ändå <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sorgligt! <3

      Och det är väldigt allvarligt!!!! ;)

      Radera