måndag 19 januari 2015

Barskåp och kondomskål

I söndags var jag till Estland med Anso och handlade sprit (kommer mera om det i ett annat inlägg).
Jag handlade fyra lådor öl, 5 liter brännvin (ska klara mig till sommaren) men sen också en massa annat smått och gott!
Jag skulle ha tagit mera men då vi inte hade bil och vi var tvungen att ta så mycket man orkade bära så det lämnade dock lite hålrum i barskåpet.. Men som sagt jag jobbar på det! Tills nästa gång behöver jag inte köpa ölvagn eller brännvin som jag gjorde denna gång, och så nästa gång ska jag rikta in mig på olika typer av konjak och whisky! Har nämligen bestämt mig för att lära mig dricka och njuta av en ordentlig whisky!


Om ni tittar noga kan ni se den beryktade kondomskålen på bilden, man kan inte ha en hemma bar om man inte har en kondomskål!;D
För man vet inte vadman hamnar på för humör efter att man har tagit en öl eller två.. Och inte kan jag heller skaffa en kondom automat (pubbar/nattklubbar brukar ha en på pojk wc) att sätta i wc:n heller.. Wc:n är allt för liten och jävligt tungt att ha små pengar påsig hela tiden..

6 kommentarer:

  1. Snyggt! (och nu menar jag inte bara kondomskålen) :D
    Det enda jag tycker är jobbig med min bar är att den är jobbig att hålla ren från damm... :/ Jag hade också förr glas framme men det är inte så fräscht att ha dom där i nån vecka och sen ta sig en drink med damm i. Hihii. Men kanske du är en liten städfreak som går och skrubbar glasen varje dag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mhmm, damm problemet är jääävligt jobbigt! Men jag plockar bort glas vartefter jag har köpt in sprit! Sakta men säkert försvinner de.. En tom bar är inte så fin att se på! ;D

      Radera
  2. Vad har du för sorts kondomer i skålen och byter du ut dem när de blir gamla eller hinner de ta slut före det? :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. vet du jag fick 50 kondomer (olika typer) från ett kondom företag för jag hade en tävling åt dem! Och om jag byter ut dem om de blir gamla? Har man inte använt dem fel då?

      Radera
    2. Man har nog använt dem fel om de blir gamla :P
      Så du e igång ofta då? ;)

      Radera
    3. kvalitet istället för kvantitet! Alla gånger!

      Radera