måndag 26 januari 2015

Sälja sina kroppsdelar

Alltså jag har funderat på hur fan folk kan gå i skolan i U.S.A och liknande länder med dyra privat skolor och så vidare.. Eller kanske vill dina föräldrar hosta upp ca 65.000 i året för att få gå på Harvard? LÄNK. Kanske kela betalar största delen?

Men nu ska jag berätta hur dom gör.. DE SÄLJER SINA KROPPSDELAR OCH KROPPSVÄTSKOR!
Googlade lite på how much can i sell my kidney for? Sperm donating = rich? Can i sell my soul? På tal om att sälja sin själ hittade jag en soul trading company.. Sjuka varelser det finns.. (soultrading)

Men hur som helst om du har ont om pengar kan du sälja din ena njure för ca 10.000$ eller om du är kvinna kan du sälja din livmoder för 25-30.000$ (t.ex. föda någons barn).


Eller så kan du sälja hela din kropp.. Och nu talar jag om att du prövar på olika typer av mediciner.. Ser om det finns biverkningar av produkten.. Inte alls risky...


Vad skulle du sälja? Och till vilket pris?
Men men, nu vet ni att om ni får problem med lån, skulder och så vidare kan ni alltid sälja en njure! Om du har riktigt flyt kan du sälja kaverins på samma gång.. Ni kan dela 50/50, hans njure men din idè!

(Mitt arvode är sedan 25%)

Källor:
 http://www.businessinsider.com/how-to-sell-body-parts-for-profit-2012-3?op=1&IR=T
http://www.theguardian.com/money/us-money-blog/2014/jan/31/flu-government-sell-egg-sperm-body

7 kommentarer:

  1. Skulle inte våga sälja min njure före jag vet hur många jag har iaf :o fick veta att en jag känner bara haft en njure sen födseln, vilket hen inte visste om :/ Men sen om man sålt sin ena njure har man ju ingen reserv ifall en får nåt fel... Om jag skulle välja så skulle jag nästan ta betalt för sex i stället för att sälja en kroppsdel :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag föreställer mig tanken att man har sålt sin njure och sen 2 månader senare slutar ens egen njure fungera..
      Aija? :O Men he finns nog allti risker me he å.. :) Jag vejt int riktigt sjölv va jag sko vila säli..

      Radera
  2. Jag skulle icke sälja, nej nej.. :D men donerar göra bort min kropp när jag e död så får den som behöver ta vad den vill :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt som går att använda får de ta! ;D

      Radera
  3. På sin höjd kanske jag skulle kunna sälja ägg, hår etc, sådant som helt enkelt förnyar sig själv eller hur man ska säga.. Om man får en skälig summa förstås..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt smart att donera det som ändå förnyas! :D

      Radera
  4. Välkommen till keramiker klinik, vill du sälja dina njurar eller andra organ i kroppen, om ja kontakta oss via email:drsebastianpotter@gmail.com

    SvaraRadera