torsdag 15 januari 2015

Sitz i Ekenäs!

Hallåå!

Igår var jag på sitz i Ekenäs som Magnus hade bjudit mig till, man kan inte riktigt jämföra en Helsingfors sitz med en Ekenäs sitz, helt klart två olika ligor.
I Ekenäs får man vara vulgär, dricka som svin och träffa andra helt sköna typer! Helsingfors är mera kavajen på och se fin ut sitz, så det är bara vad man är ute efter. Men jag kan helt klart rekommendera Ekenäs! Sjukt galna typer, de vet hur man festar, de vet hur man dansar och de vet om man bryter mot sitz etiketten blir man bestraffad och folk blev bestraffade.. ;)

Men här kommer lite bilder från festen!


Magnus till vänster, Charlotta i mitten och Backlund till höger var vår sångledare!



Dock tycker de inte om att vara på bild.. ;p Men dock var en av dem väldigt poetisk av sig och hade skrivit en sång på Närpesiska bara för att han kan!


Efter sitzen gick vi på efterfest, folk spelade biljard, drack, kavera och dansade som fan!
förutom det fick även ett halarmärke! Ganska tjusigt? ;p


Så vad ska jag säga? Jag hade sjukt kul i Ekenäs och kommer högst troligen åka tillbaka för att få vara med om en bra fest igen!

2 kommentarer: